Zabawy na oczepiny

1. Gorące krzesła
Na parkiecie pojawia się 12 krzeseł. Do zabawy zapraszane jest pierwsze 12 chętnych osób. Wodzirej prosi uczestników o zajęcie miejsc na krzesłach. Pozostali goście proszeni są o gorący doping.

Wodzirej prosi każdego z uczestników zabawy o znalezienie odpowiedniego rekwizytu, który powinien znajdować się w lokalu np. widelec. W trakcie gdy uczestnicy zabawy wybierają się w poszukiwaniu podanego rekwizytu, z parkietu znika jedno krzesło. W ten sposób osoba, która powróci najpóźniej nie ma już gdzie usiąść.

2. Śpiewać każdy może
Państwo Młodzi stają na środku sali, tyłem do siebie, gromadząc przed sobą zaproszonych przez siebie gości i przyjaciół (ze strony Pani Młodej jej goście, analogicznie w przypadku Pana Młodego). Na znak wodzireja Pani Młoda zaczyna dyrygować swoim chórem, który śpiewa „sto lat”, później analogicznie Pan Młody. Wodzirej ogłasza zwycięską drużynę. Po skończonej zabawie obydwie drużyny odśpiewują „sto lat” dla nowożeńców.

3. Test zgodności
Parą młoda siada na krzesłach tyłem do siebie, w rękach mają kartki. Ona ma 2 kartki z napisem: „ja” i „on”. Młody ma z napisami: „ja”, „ona”. Orkiestra zadaje pytania typu: „kto pierwszy powiedział kocham cię”, „kto lepiej prowadzi samochód”, „Kto będzie trzymał kasę” „Kto pierwszy wyciąga rękę po kłótni”, „Kto pierwszy zasypia w łóżku” „Kto będzie zmywał po posiłkach?”, „kto będzie rządził w sypialni” „kto ma fajniejszych teściów”, „kto nawiązał znajomość pierwszy” itd., para odpowiada na pytania podnosząc do góry kartki jednocześnie, z wskazaniem JA lub ON/ONA

4. Taniec na gazecie
Kilka par dostaje gazety i tańczy na niej po chwili składa się gazetę na pół i znowu na pół. Wygrywa para która dłużej utrzyma się na jak najmniejszym kawałku gazety

5. Marynarki
Goście dobierają się parami. Panowie koniecznie muszą założyć marynarki. Zespół zaczyna grać, pary tańczą. W pewnym momencie muzyka cichnie, panowie ściągają marynarki, przekładają na lewą stronę a następnie zakładają na siebie. Panie mogą pomagać. Ostatni, któremu się to uda odpada. Kolejną piosenkę tańczą pozostałe pary. Gdy muzyka ucichnie analogicznie jak poprzednio panowie ściągają marynarki, przekładają ponownie na prawą stronę i zakładają na siebie. Zabawa trwa do wyłonienia zwycięzcy.

6. Pomysł na oczepiny
Zadaniem Pana Młodego jest odpięcie welonu Pannie Młodej. Goście wraz z wodzirejem odliczają w tym czasie głośno czas. Następnie Pan Młody musi całować swoją wybrankę tak długo jak długo trwało polowanie na welon (goście również głośno liczą). Później role się odwracają i to Panna Młoda próbuje zdobyć muszkę lub musznik.

7. Taniec na leżąco
Wybiera się ok. 5 chętnych par (może być więcej i nie koniecznie pary jako mąż i żona, mogą być nawet obcy dla siebie ludzie) do konkursu tańca. Każda z tych par określa się jaki rodzaj muzyki chce zatańczyć np. dyskotekowa, czacze, kantry, tango lub walca (pełna dowolność – zależy co mają muzycy). Potem wszystkie pary oprócz jednej muszą wyjść za drzwi(tak żeby nic nie widzieli). Do pary podchodzi prowadzący, kładzie na podłodze kawałek( koca, prześcieradła lub obrusu) i muszą ten taniec jaki wybrali odtańczyć na leżąco. Ubaw po pachy gwarantowany. Wszyscy są szalenie  dziwieni ale nikt nie odmówił. Potem para młoda obdarowuje zwycięzców
butelką wódki.

8. Przechodzenie pod sznurkiem
Do tej zabawy potrzebny nam będzie kawałek sznurka, linki itp. długości około 3-4 m. Wybieramy z gości weselnych kilka par. Dwóm osobą każemy stanąć na środku sali, ze sznurkiem rozciągniętym między sobą. Pozostałe osoby stają po jednej stronie rozciągniętego sznurka. Zabawa polega na tym, że w takt muzyki granej przez orkiestrę, wszystkie pary tańczą i w międzyczasie przechodzą pod rozciągniętym sznurkiem, raz w jedną, a następnie w drugą stronę. Osoby, które trzymają sznurek, trzymają go na początku wysoko, ale z każdym przejściem wszystkich tańczących par na drugą stronę obniżają go coraz niżej. Osoby tańczące ze sobą muszą trzymać się cały czas siebie, nie mogą się puścić. Odpada para, która dotknie sznurka lub w trakcie przechodzenia pod sznurkiem nie będzie się trzymać między sobą. Oczywiście wygrywa ta para, która zostanie na samym końcu.